Webshop Actie Kerkbalans geopend

gepubliceerd: zaterdag, 1 oktober 2022

Actie Kerk­ba­lans heeft op maan­dag 26 sep­tem­ber de webshop geopend. Alle ma­te­ri­alen voor de Actie Kerk­ba­lans 2023 zijn nu online te bekijken en be­stel­len. Met de kant-en-klare fol­ders en en­ve­lop­pen brengen pa­ro­chies hun lokale Actie goed en herken­baar onder de aan­dacht. Ook pro­mo­tie­ma­te­riaal, zoals spandoeken, vlaggen, posters en stickers, zijn in de webshop te vin­den. Ma­te­ri­alen zijn daar­naast een­vou­dig op maat te laten maken voor de eigen kerk.

De slogan ‘Geef vandaag voor de kerk van morgen’ staat centraal in alle com­mu­ni­ca­tie- en pro­mo­tie­ma­te­rialen. De kerken in Neder­land willen name­lijk niet alleen nu, maar zeker ook in de toe­komst van waarde zijn en blijven voor mensen die verbin­ding en ver­die­ping zoeken. In de foto­­gra­fie staan ver­schil­lende gene­ra­ties centraal, om te be­na­druk­ken dat de kerk gastvrij en uit­no­di­gend wil zijn voor jong en oud. Kerk­le­den zijn gefotografeerd binnen de kerk, want na las­tige jaren mogen pa­ro­chies en ge­meen­tes dit jaar weer fysiek samen­ko­men om God en elkaar te ont­moe­ten. Juist dat samen kerk­zijn heeft voor kerk­le­den veel waarde.

Concrete ver­volgstappen

Wat betekent het openen van de webshop voor or­ga­ni­sa­toren van de Actie Kerk­ba­lans?

• Zij kunnen vanaf maan­dag 26 sep­tem­ber, terecht in de webshop.
  • Daar kunnen zij de ma­te­ri­alen inzien en bedenken welke hier­van zij willen inzetten om de Actie Kerk­ba­lans in hun kerk te onder­steunen.
  • Ver­vol­gens kunnen zij tij­dig - uiter­lijk medio ok­to­ber - de juiste ma­te­ri­alen be­stel­len.
  • Let op: de bis­dom­men Gro­nin­gen-Leeu­war­den, Breda, Roermond en Rotter­dam be­stel­len de ma­te­ri­alen centraal. Wilt u toch iets voor uw eigen pa­ro­chie be­stel­len, bij­voor­beeld een product op maat, stem dan eerst af met het bisdom.

Actie­ma­te­rialen op maat

Or­ga­ni­sa­toren kunnen er ook voor kiezen om in een eigen stijl te com­mu­ni­ce­ren over de Actie Kerk­ba­lans 2023. Zij kunnen de tekst en het beeld op de kant-en-klare fol­der en envelop heel een­vou­dig zelf aanpassen. Zo zorgen zij ervoor dat ma­te­ri­alen heel herken­baar zijn als uitingen van de eigen pa­ro­chie of ge­meen­te. Die bena­dering op maat spreekt meer aan dan algemene teksten.