Datum Kerkbalans 2022 bekend

gepubliceerd: donderdag, 5 augustus 2021

In 2022 vindt Actie Kerk­ba­lans plaats van zater­dag 15 januari tot zater­dag 29 januari 2022. Het lan­de­lijke campagne­team brengt in voor­be­rei­ding hierop ook dit jaar weer maan­de­lijks een nieuws­brief uit. In deze nieuws­brief vin­den or­ga­ni­sa­toren van Actie Kerk­ba­lans in de pa­ro­chies tips, in­for­ma­tie, een stappen­plan, han­dige downloads en het laatste nieuws. Abonneren is gratis en wordt aan­be­vo­len voor ie­der­een die betrokken is bij Actie Kerk­ba­lans.

In de laatste nieuws­brief werd een preview van de nieuwe ma­te­ri­alen voor Actie Kerk­ba­lans 2022 ge­pu­bli­ceerd. De slogan ‘Geef vandaag voor de kerk van morgen’ wordt gehand­haafd en ver­der uit­ge­werkt met de nadruk op de ‘kerk van morgen’.

Dit krijgt vorm door in de foto­­gra­fie te werken met onder anderen een kind en een jon­gere. Op de ach­ter­grond zijn kerk­le­den te zien die de kerk inlopen. ‘Na een inge­wik­kelde tijd mogen we weer! Kerken willen weer vooruit, inves­te­ren in kerk-zijn. Om in 2022 én in de toe­komst van bete­ke­nis te zijn voor mensen die ver­die­ping en ont­moe­ting zoeken’, schrijft het team van Actie Kerk­ba­lans.

Extra actie: Houd elkaar vast!

Extra Actie KerkbalansNet als in 2020 voert Actie Kerk­ba­lans in de zomer van 2021 een Extra Actie omdat de corona­cri­sis finan­cieel veel van kerken heeft gevraagd. Pa­ro­chies kunnen daar nog steeds aan meedoen en vin­den op de site van Kerk­ba­lans hoe ze pa­ro­chi­anen kunnen vragen om een extra bijdrage, bij­voor­beeld in het kerk­blad, op de site van de pa­ro­chie of op social media. Daarvoor zijn veel kant en klare ma­te­ri­alen als brieven, posters en beeld­ma­te­riaal be­schik­baar.

Aanmel­den voor de nieuws­brief

Zijn er in uw pa­ro­chie vrij­wil­li­gers betrokken bij Actie Kerk­ba­lans die de nieuws­brief nog niet ont­van­gen? Wijs ze dan op deze moge­lijk­heid! De eerst­volgende nieuws­brief verschijnt op korte termijn met daarin in­for­ma­tie over onder meer de webinars van Actie Kerk­ba­lans in sep­tem­ber.