Verslag bisdombedevaart - dag 3

De laatste dag maakte alles compleet!

gepubliceerd: maandag, 16 mei 2022

Op deze maan­dag­och­tend stond voor 10.00 uur de dank­mis in de Sint Pieters­kerk op het pro­gram­ma. We waren er om 9.15 uur maar de controle bij de ingang vertraagde ons een uur. Daardoor misten we het begin van de vie­ring met kar­di­naal Eijk.

In dezelfde rij troffen we een pelgrims­groep uit Friesland, de burge­mees­ter van Nijmegen, de rector magnificus van de Radbout Uni­ver­si­teit, een functie die Titus Brandsma ook heeft bekleed. En... de broer van Fr. Driscoll, aan wie het aan de heilige pater Titus' toege­schre­ven won­der is geschied. Kortom, we had­den volop inte­res­sante gesprekken.

Deze vie­ring werd door de pelgrims zeer ge­waar­deerd. Na afloop sprak een van onze pelgrims een pater in het Neder­lands aan die ook de kerk uitliep. Ze zei: “Wat was het een gewel­dige vie­ring!” De pater ant­woordde haar in het Engels: ‘Absolu­tely’ en stelde zich enigszins verlegen voor.... wat bleek, dit was nu die pater Driscoll, de man van het won­der (laatste foto van de foto­se­rie onderaan). En die blijken nog steeds niet de wereld uit...

In de mid­dag bezochten we het Colosseum en de basiliek van Sint Paulus buiten de Muren. We ein­dig­den deze dag in een typisch pizzarestaurant waar er lekker gesmuld werd en gedronken. Daarna maakten we met onze buschauffeur Luigi een Rome By Night tour. Morgen weer naar huis, vol met unieke indrukken en erva­ringen, verhalen en ont­moe­tingen van een mooie stad maar vooral van een vreug­de­volle geloofs­er­va­ring van een Wereld­kerk, die leeft en viert en bruist van vele jonge mensen uit alle windstreken!

Heilige Titus Brandsma... blijf voor ons bid­den!