Dossier Titus

Verslag bisdombedevaart - dag 3 Fotoreportage
De laatste dag maakte alles compleet!
nieuws - maandag, 16 mei 2022
Op deze maan­dag­och­tend stond voor 10.00 uur de dank­mis in de Sint Pieters­kerk op het pro­gram­ma. We waren er om 9.15 uur maar de controle bij de ingang vertraagde ons een uur. Daardoor misten we het begin van de vie­ring met kar­di­naal Eijk.
Verslag bisdombedevaart - dag 2 Fotoreportage
nieuws - zondag, 15 mei 2022
“In­druk­wek­kend.” “Emo­tio­neel.” “Hoe ga ik dit straks ver­tellen thuis en in mijn pa­ro­chie.” Enkele eerste reacties na afloop van de unieke plech­tig­heid op het Sint Pieters­plein. Een vol Sint Pieters­plein! Maar ook: “We waren er wel bij...!”
Verslag bisdombedevaart - dag 1 Fotoreportage
nieuws - zaterdag, 14 mei 2022
Vanuit het bisdom Haar­lem-Am­ster­dam nemen we deel aan de plech­tig­heid van de heilig­ver­kla­ring van de zalige pater Titus Brandsma op 15 mei en de fees­te­lijk­he­den er omheen in Rome. We zijn met een pelgrims­groep van 33 personen, deels uit Noord-Holland deels uit de rest van Neder­land.
Beeldverslag pelgrimsreis Rome Fotoreportage
Heiligverklaring Titus Brandsma en nog negen anderen
nieuws - zaterdag, 14 mei 2022
Onder andere voor de Neder­landse bis­dom­men is foto­graaf Ramon Mangold in Rome om de Neder­landse pelgrims met als hoogte­punt de heilig­ver­kla­ring op zon­dag te fotograferen. Hier­on­der de foto­se­rie van vrij­dag, zater­dag en zon­dag.
Heiligverklaring op TV
Zondag 15 mei
nieuws - vrijdag, 13 mei 2022
Zondag 15 mei zal paus Fran­cis­cus op het Sint-Pieters­plein tien personen heilig verklaren, waar­on­der de Friese Karmeliet, de zalige pater Titus Brandsma. De plech­tig­heid kan wor­den gevolgd of later teruggekeken via tele­vi­sie en in­ter­net.
Reis naar heiligverklaring Titus Brandsma
Vrijdag 13 t/m dinsdag 17 mei 2022
nieuws - woensdag, 13 april 2022
Er zijn nog enkele plaatsen vrij bij de pelgrims­tocht naar de heilig­ver­kla­ring van Titus Brandsma. Bovendien zijn er extra een­persoons­ka­mers be­schik­baar. Wacht niet te lang als u mee wilt met deze unieke Rome-reis.
Kruisweg van Titus Brandsma Video
Op Vierpasen.nl
nieuws - maandag, 11 april 2022
In de Goede Week biedt vierpasen.nl de moge­lijk­heid om de Kruis­weg van Titus Brandsma te bid­den. In een speciaal daarvoor gemaakte video zijn de staties te volgen van de lij­densweg van Christus naar het kruis.
Titus Brandsma op Katholiekleven.nl Video
nieuws - zaterdag, 9 april 2022
Ook Katho­liek­le­ven.nl besteed in de aanloop naar zijn heilig­ver­kla­ring aan­dacht aan pater Titus Brandsma. Zij gaan in gesprek met zuster karmeliet Hettie Berflo en prior provinciaal Huub Welzen die ver­tellen waarom de heilig­ver­kla­ring van Titus juist nu zo be­lang­rijk is.
Magazine over Titus Brandsma
Uitgave van R.K. bisdommen en de Karmel Orde
nieuws - woensdag, 30 maart 2022
Wie was pater Karmeliet Titus Brandsma? Waarom wordt hij heilig verklaard? Wat is zijn bete­ke­nis, ook vandaag de dag? Voor de heilig­ver­kla­ring van pater Titus Brandsma door paus Fran­cis­cus op 15 mei 2022 verschijnt eind maart een geïllustreerd lan­de­lijk magazine over ‘Titus Brandsma. Heilige van de Lage Landen’.
Heiligverklaring Titus Brandsma
Zondag 15 mei te Rome
nieuws - vrijdag, 4 maart 2022
Op vrij­dag 4 maart heeft paus Fran­cis­cus bekend gemaakt dat op 15 mei de zalige Titus Brandsma heilig zal wor­den verklaard. De Neder­landse bis­schop­pen rea­geren verheugd op dit nieuws. De Neder­landse kerk­pro­vin­cie zal met drie af­ge­vaar­dig­den ver­te­gen­woor­digd zijn bij de plech­tig­heid in Rome: kar­di­naal Eijk, mgr. De Korte en mgr. Van den Hout.
Heiligverklaring Titus Brandsma aanstaande
Geboren 23 februari 1881
nieuws - woensdag, 23 februari 2022
Vandaag, 23 februari, in 1881 werd Titus Brandsma in Bolsward geboren. Een be­lang­rijke datum in het leven van deze Friese karmeliet.
Wonder erkend op voorspraak van Titus Brandsma
Weg naar heiligverklaring vrij
nieuws - donderdag, 25 november 2021
Paus Fran­cis­cus heeft op 25 no­vem­ber een won­der erkend op voor­spraak van de zalige karmeliet Titus Brandsma (1881 Bolsward) die in 1942 overle­den is in het con­cen­tratie­kamp van Dachau (Duits­land). Met de erken­ning van dit won­der is de weg naar heilig­ver­kla­ring vrij.