Hulp voor kerkvergroeners

Zaterdag 20 april - 10.30 uur - Sint-Janscentrum Den Bosch

gepubliceerd: maandag, 4 maart 2024

De Laudato Si’ Alliantie Neder­land or­ga­ni­seert een onder­steu­nings­dag voor vrij­wil­li­gers die klimaat­ver­an­de­ring bespreek­baar willen maken in hun kerk­ge­meen­schap. Op deze dag leren zij hoe samen met anderen de Schep­pings­pe­rio­de te or­ga­ni­se­ren.

Tips en hand­vat­ten

Jurijn Timon de Vos, coördinator Laudato Si’ Alliantie: “Veel vrij­wil­li­gers hebben een per­soon­lijke groene missie, maar voelen zich daarin vaak alleen. Wij willen er met deze dag aan bijdragen dat er verbin­dingen ontstaan in en tussen pa­ro­chies. Hierdoor kan in pa­ro­chies draag­vlak ontstaan voor het ‘samen zorgen voor ons gemeen­schap­pe­lijk huis’. De Schep­pings­pe­rio­de in sep­tem­ber is daarvoor een uitgelezen kans.”

Tijdens de onder­steu­nings­dag krijgen deel­ne­mers tips en gespreks­oefe­ningen. Dit doen we onder lei­ding van Rob Polet, van het Igna­ti­aans platform voor Spiri­tua­li­teit. Ook Stich­ting KlimaatGesprekken zal een work­shop ver­zorgen.

In Laudato Si’ roept paus Fran­cis­cus steeds weer op om in dialoog te gaan: om met elkaar te spreken en samen een klimaat­recht­vaar­dige samen­le­ving vorm te geven. Door dat te doen omarmen we Laudato Si’ in onze pa­ro­chies.

Prak­tische in­for­ma­tie

datum: Zater­dag 20 april 2024
tijd: 10.30 - 15.30 uur (10.00 uur inloop)
locatie: Sint-Jans­cen­trum, Papenhulst 4 ’s-Hertogen­bosch