Tri-Colore wint kinderkoorconcours

gepubliceerd: woensdag, 17 maart 2010

Het kin­der­koor ‘Tri-Colore’ heeft het eerste concours voor kin­derkoren van de Neder­landse Sint-Gregorius­ver­eni­ging (NSGV) gewonnen. Het koor, onder lei­ding van Anita Meurkes, werd speciaal voor het concours samen­ge­steld uit de drie kin­derkoren van de samen­wer­kende pa­ro­chies van Hillegom, Lisse en De Zilk. Juryvoor­zit­ter Paul Sanders zei dat vooral de overtuigende uit­voe­ring van het verplichte palm­zon­dag­lied door­slag­ge­vend was voor toeken­ning van de hoofd­prijs (een beker en een geld­be­drag van € 750,00). Eerder op de dag had het koor ook al de publieks­prijs voor het beste koor van de ochtendsessie in de wacht gesleept.

Kinderkoor Tri-Colore wint het concours voor kinderkoren
Dirigente Anita Meurkes en de kin­de­ren van ‘Tri-Colore’ zijn blij met de 1e prijs.
Rechts de juryle­den Rozemarijn Kalis, Sanne Nieuwen­huij­sen en Paul Sanders.

Het concours werd zater­dag 13 maart jl. gehou­den in de Moeder van de Ver­los­ser­kerk in Haar­lem en was een ini­tia­tief van de Neder­landse Sint-Gregorius­ver­eni­ging (NSGV). Er deden veer­tien koren mee uit de drie bis­dom­men Haar­lem-Am­ster­dam, Rotter­dam en Utrecht.

De tweede prijs ging naar ‘De Walnootjes’ van de Sint-Walburgis­paro­chie in Netter­den, de derde prijs was voor de ‘Bavonootjes’ van de Sint-Bavo­paro­chie in Harmelen. De publieks­prijs voor het beste koor van de mid­dag was voor ‘De Vrolijke Noot’ uit Katwijk. Niet alleen de prijswin­naars hebben door het concours een stimulans gekregen, alle koren krijgen een uit­ge­breid jury­rap­port thuis­ge­stuurd met tips voor kwali­teitsver­be­te­ring.