Het geloof doorgeven aan een volgende generatie!

Aanmelden kan nog t/m dinsdag 14 januari

gepubliceerd: woensdag, 8 januari 2014

Impulsdag 18 januari 2014Op zater­dag 18 januari 2014 wordt in Heiloo de jaar­lijkse Impuls­dag Geloofsop­bouw geor­ga­ni­seerd. Het thema van dit jaar is ‘Het geloof door­ge­ven aan een volgende gene­ra­tie!’ De dag is bedoeld voor pas­to­rale krachten en vrij­wil­li­gers op gebied van de geloofsop­bouw (catechese, huwe­lijk & gezin en jon­ge­ren). Aanmel­den kan nog t/m dins­dag 14 januari.

Er zijn twee regio’s uit het bisdom gevraagd om over het thema iets te ver­tellen met als insteek: ‘Hoe kun je als kerk iets betekenen voor jon­ge­ren en voor (jonge) ge­zin­nen?’ Twee praktijk­er­va­ringen van res­pec­tie­ve­lijk jon­ge­renpas­to­raal én gezinspas­to­raal, over waarom zij zich inzetten, hoe zij het aanpakken, over hoogte- en diepte­pun­ten en do’s en dont’s. Daarna is de gelegen­heid met elkaar over deze twee praktijk­er­va­ringen in gesprek te gaan, zodat dit hope­lijk ook voor de eigen pa­ro­chie of regio een impuls mag geven.

Hoe kun je als kerk iets betekenen voor jon­ge­ren (navormsel)?

Door: Maaike Neeft en Nico Quadvlieg (bege­lei­ders van YoungSeven) van de regio Schagen.

Hoe kun je als kerk iets betekenen voor (jonge) ge­zin­nen?

Door: Marion van Ham (coördinator van de catechese aan jonge ge­zin­nen) van de regio Am­ster­dam zuid.

Het pro­gram­ma duurt van 10 uur (9.30 uur inloop met koffie/thee) tot 14 uur. Dit pro­gram­ma is inclusief de pre­sen­ta­tie van twee praktijk­er­va­ringen, uit­wis­se­ling hierover, een eucha­ris­tie­vie­ring en een ver­zorgde lunch. Boek­han­del Het Kruis­punt uit Hoofd­dorp zal gedurende de dag aanwe­zig zijn met een boeken- en ma­te­ri­alentafel.

Folder

De fol­der van de dag kunt u hier digi­taal down­loa­den. (PDF)
Folders van deze dag zullen bin­nen­kort aan de pa­ro­chies verstuurd wor­den.
Extra fol­ders zijn aan te vragen via info@jong­bis­domhaarlem.nl

Bijdrage

De kosten voor deze dag zijn € 10 inclusief koffie/thee en lunch. U kunt uw bijdrage ter plaatse voldoen.

Aanmel­ding

Bij voor­keur via  www.jong­bis­domhaarlem.nl of per e-mail: info@jong­bis­domhaarlem.nl
Graag uw naam, uw pa­ro­chie en het aantal deel­ne­mers vermel­den. Aanmel­den vóór dins­dag 14 januari s.v.p.

Organi­sa­tie

De dienst Geloofsop­bouw (Catechese, Huwe­lijk & Gezin en Jon­ge­ren­pas­to­raat) van het bisdom Haar­lem-Am­ster­dam.  Voor meer in­for­ma­tie kunt u contact opnemen met:

Mirjam Spruit (Catechese), mspruit@bisdomhaarlem-amster­dam.nl
Marius van der Knaap (Jon­ge­ren­pas­to­raat), mvan­derknaap@bisdomhaarlem-amster­dam.nl

Tele­fo­nisch te bereiken via: tel. (023) 511 26 35.