Requiemmis overleden defensiepersoneel

Zaterdag 3 november - 11.00 uur - Sint Odulphuskerk Best

gepubliceerd: vrijdag, 21 september 2018

Het is binnen onze samen­le­ving een goede traditie om jaar­lijks onze over­le­de­nen te her­denken. De behoefte om te her­denken bestaat ook bij de nabe­staan­den van overle­den mili­tai­ren en bur­ger­me­de­werkers van Defensie. Het Natio­naal Katho­liek Thuisfront en de Dienst Rooms-Katho­lie­ke Gees­te­lij­ke Ver­zor­ging bij de Krijgs­macht or­ga­ni­se­ren daarom op de eerste zater­dag na Aller­zie­len de Natio­nale Requiem­vie­ring.

Odulphus­kerk Best

Requiemmis voor overleden defensiepersoneelDe Requiem­vie­ring vindt dit jaar plaats op zater­dag 3 no­vem­ber 2018. U bent deze dag van harte welkom in de Sint Odulphus­kerk aan de Hoofd­straat 35, 5683 AC te Best. De Sint Odulphus­kerk is goed bereik­baar per auto en met het open­baar ver­voer (trein). Er is-voldoende par­keer­gele­gen­heid in de nabij­heid van de kerk.

De pontificale hoog­mis begint om 11.00 uur. Voor­gan­ger is krijgs­macht­bis­schop Mgr. dr. J.M. Punt. Con­ce­le­branten zijn Vica­ris-Generaal Mgr. A.J.J. Wool­derink en aal­moe­ze­nier P.J.M. Vlaar. Diaken van dienst is Hoofdkrijgs­mach­taal­moe­ze­nier A.J.H. van Vils­te­ren.

Muzikale mede­wer­king wordt verleend door het koperkwintet van de fanfare “Bere­den Wapens” uit Vught o.l.v. Korporaal 1 Rob Geurts en het koor van de Ka­the­drale Basiliek Sint-Bavo te Haar­lem o.l.v. dirigent Rens Tienstra. Het orgel wordt bespeeld door dr. Ton van Eck, titulair-organist van de Ka­the­drale Basiliek Sint-Bavo in Haar­lem.

Er zijn ver­te­gen­woor­digers van diverse organi­sa­ties van binnen en buiten de krijgs­macht uit­ge­no­digd. Aan het einde van de vie­ring zal de hoogste militair in rang een krans leggen ter nage­dach­te­nis aan de over­le­de­nen.

Receptie

Na afloop van de her­den­king, zo rond 12.15 uur, nodigen wij u uit voor een samen­zijn in het naast de kerk gelegen Zalen­cen­trum Prinsenhof. Onder het genot van een kopje koffie en een broodje is er gelegen­heid om nog wat na te praten.

Voor een goed verloop vragen wij u om ons uiter­lijk op 26 ok­to­ber te laten weten of u aanwe­zig kunt zijn, bij voor­keur via het speciale aanmel­dings­for­mu­lier op onze web­si­te www.katho­liekthuisfront.nl/requiem­vie­ring of anders tele­fo­nisch: 06-54796857. Wij verzoeken mili­tai­ren en mili­tai­ren bd behalve hun naam ook hun rang op te geven.

Uw aanmel­ding betekent echter niet dat er voor u een ge­re­ser­veerde plaats in de kerk be­schik­baar is. Er is een aantal plaatsen ge­re­ser­veerd voor aanwe­zige autori­teiten, ver­der kan men overal vrij plaats­ne­men.

Aan het einde van de eucha­ris­tie­vie­ring wordt, als u dat wenst, in de her­den­kings­cere­mo­nie de naam van uw dier­ba­re over­le­de­ne genoemd en een lichtje ontstoken. De naam en een eventuele sug­ges­tie voor de voor­bede kunt u even­eens indienen via de web­si­te of schrifte­lijk door een kaartje te sturen naar: Stich­ting Natio­naal Katho­liek Thuisfront, Antwoord­num­mer 6399, 3700 WB ZEIST (geen postzegel nodig). U kunt het na­tuur­lijk ook per e-mail sturen via info@katho­liekthuisfront.nl

Tenue

Burgers: Tenue de ville
Mili­tai­ren: Tenue DT2 (model­de­co­ra­ties)