Roepingenzondag

‘Vreugde verbindt’

gepubliceerd: maandag, 2 mei 2022

Ie­der­een vraagt zich wel eens af “wat wil ik met mijn leven?” Maar mis­schien vraag je je ook af “wat wil God van mij?” Zondag 8 mei is het behalve Moeder­dag ook Roepingen­zon­dag - een dag waarop we speciaal bid­den voor nieuwe roe­pingen en jon­ge­ren aan­spo­ren om na te denken over roe­ping.

Is er in jou een diep verlangen om te leven vanuit een sterk geloof in Christus en word je bij­zon­der getrokken tot een leven in ver­bon­den­heid met Jezus en Zijn Kerk mid­den in de wereld van vandaag? Wil je daar in alle rust eens serieus over ver­der praten? Denk je over een leven als reli­gi­eus(ze) in een ge­meen­schap? Wil je je graag gaan inzetten in jouw pa­ro­chie, maar weet je (nog) niet hoe? Gaan je gedachten uit­druk­ke­lijk uit naar het pries­ter­schap of het diaconaat?

De Kerk biedt allerlei vormen aan waar­mee jij -op je eigen tempo- kunt ont­dek­ken wat God van je vraagt. Ga gewoon eens langs bij de pa­ro­chie of maak een afspraak voor een oriën­te­rend gesprek bij een pries­ter­oplei­ding. De eerste stappen vragen moed. Laat je niet door mensen ont­moe­di­gen, maar ver­trouw op Gods lei­ding. Al voor je geboren werd, keek God vol verlangen naar jou uit.

Meer in­for­ma­tie

Er zijn diverse moge­lijk­he­den om je roe­ping nader te onder­zoeken. Je kunt contact opnemen met het Wil­li­brord­semi­narie, in­for­ma­tie lezen over de diaken- en cate­chisten­oplei­ding - het Boni­fa­tius­in­sti­tuut of direct bij een klooster in­for­meren of zelfs een paar dagen meedraaien.

St. Wil­li­brord­semi­narie

Pries­ter­oplei­ding Heiloo
Rector Jeroen de Wit

St. Boni­fa­tius­in­sti­tuut