Nieuwe algemeen reglementen parochie en PCI

gepubliceerd: dinsdag, 16 april 2024

Het Alge­meen regle­ment bestuur pa­ro­chie en het Alge­meen regle­ment bestuur PCI zijn ge­wij­zigd en de oude do­cu­menten op deze web­si­te zijn ver­vangen door nieuwe:

Herzie­ning norm­be­drag

Vanuit het economen­col­lege is er een her­zie­ning doorge­voerd, met goed­keu­ring van het Di­cas­te­rie voor de Bis­schop­pen, van de norm­be­dragen voor daden van bij­zon­der beheer waarvoor verlof van de H. Stoel is vereist. De tekst van de regle­menten is hierop aan­ge­past en wel als volgt:

Het norm­be­drag voor daden van bij­zon­der beheer wordt € 3,5 miljoen (was € 2 miljoen).

“Voor vervreem­ding van ker­ke­lijke goe­de­ren boven het bedrag van € 3.500.000,- of die krachtens gelofte aan de kerk ge­schon­ken zijn of uit artis­tiek of his­to­risch oog­punt kost­baar zijn is bovendien het verlof van de H. Stoel vereist. Dit bedrag is in het Di­cas­te­rie voor de Bis­schop­pen op 5 ok­to­ber 2023 voor het laatst vast­ge­steld (Prot. Nr. 766/2005).”