Benoemingen - Parochie
Voor Parochies geldt het Algemeen Reglement voor het bestuur van een parochie van de R.-K. Kerk in Nederland. Artikelen 25 tot en met 30 betreffen de samenstelling van het parochiebestuur. Het Algemeen Reglement wordt als bekend verondersteld bij de (kandidaat)bestuurders. Het aanvraagformulier voor een (her)benoeming of ontslag staat ook in het informatiekader.
Voor de functie van vicevoorzitter is het mogelijk dat er door de voorzitter van het bestuur (doorgaans de pastoor) een volmacht wordt verleend aan de vicevoorzitter.
Voor de functie van penningmeester is het noodzakelijk dat er een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) wordt ingediend bij de aanvraag voor een eerste benoeming. U kunt deze VOG aanvragen bij uw gemeente.
NB.: In het geval van de benoeming van een nieuwe (vice-)voorzitter, secretaris of penningmeester, is het belangrijk dat er voor de zittende (vice-)voorzitter, secretaris of penningmeester een herbenoeming in een andere functie dan wel ontslag wordt aangevraagd.

• Home • Contact |
Nieuws • Kathedraal TV • Nieuwsarchief • Dossiers • Woord vd bisschop • Samen Kerk • Mobiel |
Besturen • Intro • Nieuws • Beleidsvisie • Vitaliteitsscan • Kerksluiting • Benoemingen • Financiële zaken • Machtigingen • Ledenadministratie • Personeelszaken • Vrijwilligers • Automatisering • Beeldbank |
Afdelingen • Liturgie • Catechese • Jongeren • Kerkopbouw • Caritas • Missie • Onderwijs • Opleidingen • Bouwzaken • Huwelijkszaken • Familiezondag • CSLK • Diocesaan archief |
Bisdom • Algemeen • Dekenaten • Adressen • Agenda • Int. vieringen • Documenten • Ledenadministratie • Geschiedenis • Zoeken • Links • Colofon • Privacy |
