Russisch-orthodox paasconcert in de Boomkerk

gepubliceerd: vrijdag, 16 maart 2012

Het inter­na­tio­naal bekende kamer­koor Oktoich geeft op Tweede Paas­dag een bij­zon­der concert in de Boom­kerk in Am­ster­dam West. Aliona Ovsiannikova, dirigente en oprichtster van het koor, heeft speciaal voor dit concert een fees­te­lijk pro­gram­ma samen­ge­steld met Russisch-orthodoxe muziek voor Pasen.

Kamerkoor Oktoich geeft Russisch-Orthodox paasconcertHet repertoire van Oktoich weer­spie­gelt de ont­wik­ke­lingen in de Russisch-orthodoxe kerk­mu­ziek door de eeuwen heen: van de eenstemmige Byzan­tijnse zang (10e eeuw) en de zoge­naamde Russische polyfonie (14e/15e eeuw), tot muziek waarbij Westerse invloe­den zich doen gel­den (2e helft 17e eeuw) en werken van heden­daag­se com­po­nisten.
Traditie­ge­trouw wordt uit­slui­tend a capella gezongen.

Op tweede Paas­dag kunt u in de mooie akoes­tiek van de Boom­kerk aan de Admiraal de Ruijterweg genieten van de pracht van deze muziek.

Aanvangs­tijd: maan­dag 9 april om 15:30 uur
Entree: € 10,- (stadspas / 65+: € 8,-)

De Boom­kerk is gelegen aan de Admiraal de Ruijterweg 406 en is bereik­baar met tram 12 en bus 64, halte Wiltzanghlaan. Nadere in­for­ma­tie vindt u op www.rkamster­damwest.nl en www.oktoich.nl