Valentijnskaartje

Achterkaft bisdomblad SamenKerk

gepubliceerd: maandag, 12 februari 2024

Valen­tijns­dag, een vie­ring doordrenkt van roman­tiek en genegen­heid, eert de legenda­rische heilige Valen­tijn. Deze mys­tieke figuur staat symbool voor liefde en ver­bon­den­heid. Op 14 februari delen gelief­den we­reld­wijd hun genegen­heid door middel van attenties, gebaren en bovenal, Valen­tijns­kaarten.

De gewoonte om liefdes­bood­schappen te versturen op deze dag stamt uit de 18e eeuw en heeft zich sindsdien verspreid over de hele wereld. Valen­tijns­kaarten, vaak versierd met hartjes, bloemen en liefde­volle teksten, zijn een tijd­loze traditie gewor­den om gevoelens van liefde en waar­de­ring te uiten.

Deze Valen­tijns­dag nodigen we je uit om de liefde te vieren door het versturen van hart­ver­war­mende kaarten. Laat je gelief­den weten hoe speciaal ze voor je zijn door een per­soon­lijke bood­schap toe te voegen aan een prach­tige kaart. Of het nu gaat om een geheime liefde, een langdurige partner, een goede vriend, de pa­ro­chie­pas­toor of je oma, een Valen­tijns­kaart is een bete­ke­nis­volle manier om verbin­ding te maken en liefde te delen.

Bisdom­blad SamenKerk

Bisdom­blad SamenKerk maakt het dit jaar wel heel erg ge­mak­ke­lijk om een kaartje te sturen door op de achterkaft twee Valen­tijns­kaarten te plaatsen. Uitknippen, een lieve bood­schap erop schrijven, postzegel erop en uiter­lijk dins­dag­avond in de bus.

Vier de magie van Valen­tijns­dag en laat de liefde stromen met een handge­schre­ven kaart die recht uit het hart komt.