Eerste nummer 2024 bisdomblad SamenKerk

gepubliceerd: donderdag, 1 februari 2024

Samenkerk Februari 2024De nieuwe SamenKerk is verkrijg­baar in uw paro­chie­kerk. Loop er binnen en neem er een (gratis) exemplaar mee, want ze lig­ger er voor u. Of lees ’m online op deze web­si­te.

In dit nummer onder andere:

• 3 februari (feest­dag H. Blasius): een schil­derij van een Blasius­ze­gen­won­der dat in 1895 geschiedde in een Haar­lemse kerk, is weer terug op de plek waar het gebeurde;
  • 11 februari (feest­dag O.L.V. van Lourdes): in april komen de relieken van Ber­na­dette Soubirous, de zieneres van Lourdes, naar Neder­land en van 4-8 april naar ons bisdom;
  • 14 februari (Aswoens­dag): we hebben een vroege Pasen dit jaar, de Veer­tig­da­gen­tijd begint al half februari: hoe zat het ook alweer?
  • 14 februari (Valen­tijns­dag): vriend­schap en liefde, daar gaat het om! Ook als twee paro­chie­kerken van twee dorpen moeten samen gaan.
  • Burn-out is een serieuze kwestie met grote gevolgen voor de persoon en zijn omge­ving. Ook voor pas­to­rale krachten. Hoe komt het dat zij fysiek en men­taal zich opgebrand voelen? Twee pries­ters ver­tellen. En wat is de invloed van een pa­ro­chie­ge­meen­schap hierop? Iets om met elkaar te bespreken wellicht?
  • Tanja en Chris namen in au­gus­tus 2023 deel aan de Wereld­jon­ge­ren­da­gen in Lissabon? Hoe hebben ze dit grootste jon­ge­ren­eve­ne­ment ter wereld ervaren? Wat was de impact op hun (geloofs)leven? En hoe gaat het met ze?
  • ‘Wat ik u zeggen wil’ van onze bis­schop over het kwaad in de wereld.
  • .En nog veel meer...

Lees hem online