Kersteditie bisdomblad SamenKerk

gepubliceerd: donderdag, 21 december 2023

Samenkerk December 2023Het mooie kerst­num­mer van bisdom­blad SamenKerk is verkrijg­baar in uw paro­chie­kerk. Loop binnen en neem een (gratis) exemplaar mee, want ze liggen er voor u. Of lees ’m online op deze web­si­te.

In dit nummer onder andere:

• Het is 800 jaar gele­den dat de kerst­stal werd geboren: Sint Fran­cis­cus van Assisi wilde de mensen van Greccio de geboorte van Jezus laten ervaren zoals het toen in Beth­le­hem gebeurd was.
  • De kerst­bood­schap van de bis­schop over vrede op aarde in zijn bijdrage ‘Wat ik u zeggen wil’.
  • Wat is het geheim van de kerst­stal? Mis­schien omdat we ons herkennen in her­ders of wijzen, Jozef of Maria?
  • Banketbakker Cees Holt­kamp over werken met Kerst­mis en de lekkernijen van de maand de­cem­ber.
  • Kerst­stallen om te bezoeken: in Rome of Den Bosch, Haar­lem of Beverwijk of bij u in de buurt.
  • De kerst­puz­zel 2023: maak kans op één van tien arrange­menten voor een bij­zon­der bezoek aan de Abdij van Egmond.
  • De kin­derteke­ning 2023: kleur hem zo mooi moge­lijk en maak kans op een mooie prijs.
  • En nog veel meer...

Lees hem online