‘Crucifixion’ in Laurentiuskerk

gepubliceerd: dinsdag, 5 april 2011

Crucifixion in de Laurentiuskerk’Is it nothing to you?’ is de oproep aan de wereld in ‘The Crucifixion’ van John Stainer. Dit aan­grij­pende koor­werk klinkt zon­dag 17 april in de Evensong in de St.Lau­ren­tius­kerk aan het Verdronkenoord in Alkmaar.

‘Doet het u niets dat Jezus zo voor ons heeft gele­den? Ga er niet aan voorbij,’ is de bood­schap. Deze medi­ta­tie over het lij­den van Christus wordt uitge­voerd door de Martinus Cantorij uit Zwaag onder lei­ding van Paul Waerts.

Dit meester­werk uit de grote Engelse koor­tra­di­tie is voor solisten, koor en orgel. Ook de kerk­gan­gers hebben een rol bij de koralen.

Aanvang 17 uur.

Meer in­for­ma­tie op www.martinuscantorij.nl