Paasnummer SamenKerk uit ’t ei gekropen

gepubliceerd: donderdag, 7 april 2022

SamenKerk Paaseditie 2022Vanaf komend weekend ligt het nieuwste nummer van SamenKerk in uw paro­chie­kerk. Neem een exemplaar mee of lees hem op deze web­si­te.

In dit Paas­num­mer van 2022

• Op 15 mei wordt Titus Brandsma heilig verklaard: wie was hij en hoe komt zo’n heilig­ver­kla­ring tot stand.
  • Twee vol­was­se­nen kozen voor de Kerk. Hoe kwamen zij op het pad naar Jezus. Een uit­ge­breid inter­view met Caroline en Marco.
  • In april wordt in Almere de Floriade geopend: tussen al het groen staat een ‘tiny church’, een ini­tia­tief van de plaat­se­lijke kerken.
  • Synode 2021-2023: de bisdomfase van de Synode waarbij ge­spro­ken wordt over de Kerk (en de drie thema’s: ge­meen­schap, par­ti­ci­pa­tie en evangeli­sa­tie) is op stoom. Lees in SamenKerk enkele reacties.
  • Twee vrij­wil­li­gers ver­tellen over hun taak in de pa­ro­chie: de een over het behou­den van para­menten (Alkmaar), de ander zingt al zes­tig jaar in het heren­koor (Volen­dam).
  • ‘Wat ik u zeggen wil’ met de paas­bood­schap van onze bis­schop.
  • En nog veel meer...

Lees hem online