H.Mis voor Oekraïne

Zondag 27 februari - 10.30 uur - Nicolaasbasiliek Amsterdam

gepubliceerd: zaterdag, 26 februari 2022

Van­wege de Russische agressie in Oekraïne dragen we de H. Mis van zon­dag 27 februari 2022 op aan de bevol­king van het getroffen land. We willen onze de hoofd­stad een gebaar maken naar de inwoners van Oekraïne. In de basiliek van de H. Nicolaas delen wij de veront­waar­diging en grote zorg over wat hen over­komt. Tijdens de mis vragen wij ge­za­men­lijk dat de bevol­king van Oekraïne veilig en vrij mag leven in eigen land.

Ie­der­een is om 10.30 uur welkom in onze kerk tegen­over het Centraal Station om de ver­bon­den­heid te delen met wat er in Oekraïne gebeurt. De koor­mu­ziek, gezongen door het Basilica Consort, wordt aan deze speciale intentie aan­ge­past. In de kerk wor­den voor de Oekraïne kaarsen opgestoken bij de reliek van de H. Nicolaas.

Na afloop is er gelegen­heid om elkaar in­for­meel te ont­moe­ten.

datum: zon­dag 27 febrauri 2022
tijd: 10.30 uur