Website Themissionaryschool.nl

Zij die denken dat ze de wereld kunnen veranderen, gaan het doen!

gepubliceerd: maandag, 29 april 2019

The Missionary SchoolJong Bisdom Haar­lem-Am­ster­dam lan­ceerde 24 april een nieuwe web­si­te speciaal voor The Mis­sio­na­ry School! Alle info over dit traject op één plek, over­zich­te­lijk bij elkaar! Neem meteen een kijkje en ontdek in korte tijd wat The Mis­sio­na­ry School voor jouw ambities of jullie pa­ro­chie kan betekenen!

Leer­lin­gen van Jezus

Om een leer­ling van Jezus te kunnen zijn is het be­lang­rijk voldoende in­for­ma­tie over het evan­ge­lie, de missie van de kerk en de traditie te hebben. Jonge wijn in nieuwe zakken, dat is de bedoeling van The Mis­sio­na­ry School. Vanuit een overleve­ring en traditie die terug gaat tot Jezus zelf. Zo leren jon­ge­ren herkennen wat in onze tijd nodig is, voor een betere wereld.

Zij die denken dat ze de wereld kunnen veranderen, gaan het doen. - Steve Jobs

Werken aan jezelf en aan een missie

De relatie met God, de keuzes die jon­ge­ren maken en de nabije naaste zijn door­slag­ge­vend voor de missie. Via het gebed en de sacra­menten leren jon­ge­ren God en hen­zelf beter kennen. Het is be­lang­rijk te ont­dek­ken waar hun sterke punten liggen, waar ze energie van krijgen of juist niet. Wie ze zijn en wie ze willen zijn. Maar meer nog, welke talenten God hen heeft gegeven.

Work­shops

Via work­shops gaan jon­ge­ren met hen­zelf en de anderen aan de slag. Zijn zij degene die lei­ding nemen, of iemand met goede ideeën, of de rots in de bran­ding als het team het nodig heeft? Hebben ze over­tui­gings­kracht, door­zet­tings­vermogen, inventivi­teit of een ander talent? Het vor­mings­jaar is erop gericht hun talenten te laten bloei­en, want ‘alles is het werk van een en dezelfde Geest, die aan ieder zijn gaven uit­deelt (...)’ (1 Kor. 12, 11).

Samen

Kérk zijn doe je samen. In de bijbel staat: ‘gij zijt het lichaam van Christus, en ieder van u is een lid van dit lichaam.’ (1 Kor. 12, 27). Alle ledematen zijn nodig en de jon­ge­ren in het bij­zon­der. Zij laten let­ter­lijk de vitali­teit van de kerk zien.

Tijdens The Mis­sio­na­ry School leren jon­ge­ren de structuur van de kerk kennen en krijgen ze hand­vat­ten om met de ver­schil­lende groepen in de pa­ro­chie samen te werken, maar ook met pro­fes­sio­nals van daar­bui­ten!

Een Start-up in uw/jouw pa­ro­chie?

The Missionary School - Start-upUit­ein­de­lijk pitchen jon­ge­ren hun plannen aan pa­ro­chies in ons bisdom. Bij een match met een pa­ro­chie wordt de start-up ver­der uit­ge­werkt. Is uw pa­ro­chie toe aan een start-up voor het jon­ge­ren­werk? Het begint bij uzelf, want jon­ge­ren komen niet van­zelf naar u toe! Maak met uw pastoor, kape­laan of pas­to­rale kracht tijd vrij voor jon­ge­ren en ga hier­voor met elkaar in gesprek!

Krijgen jon­ge­ren geen priori­teit binnen uw pa­ro­chie? Dan is het onmoge­lijk om te bouwen aan de toe­komst van uw ge­meen­schap. Deze tijd vraagt om uw creativi­teit en de wil om buiten uw bestaande ker­ke­lijke net­werk zicht­baar te zijn. The Mis­sio­na­ry School helpt u daarbij, samen met de jon­ge­ren die er aan deel­ne­men.

In­for­ma­tie

Jon­ge­ren­pas­to­raat