WJD Vloggers stellen zich voor

gepubliceerd: donderdag, 20 december 2018
V.l.n.r. Marco van ’t Klooster, Felipe van Reeken, Lucas Vorstman en Femke van Dijk

Vier jon­ge­ren volg­den woens­dag 19 de­cem­ber in Utrecht een video­trai­ning. Femke, Marco, Felipe en Lucas gaan in januari naar de Wereld­jon­ge­ren­da­gen in Panama en zullen daar video’s maken voor Katho­liek­le­ven.nl en Jong Katho­liek. Ze vormen twee teams: Felipe & Lucas en Femke & Marco.

Emy Jansons

Emy Jansons ver­zorgde de video­trai­ning en liet in­spi­re­rende voor­beel­den van vlog­gers zien. Ze sprak over de techniek van filmen en ver­schil­lende manieren van inter­viewen. Met een aantal prak­tische opdrachten werd uitgep­lozen welke inter­view­tech­nieken er zijn, wat story­telling is en wat je daar­mee kunt.

Tijdens de trai­ning leer­den de vier de basis­prin­ci­pes van filmpjes en inter­viewen, om te ont­dek­ken welke stijl bij ze past. Felipe en Lucas zullen gaan vloggen. Femke en Marco zullen zich meer toeleggen op inter­views. Alle vlog­gers willen met de video’s die ze gaan maken laten zien dat geloof niet saai is, maar juist een feest en een avontuur.

Vier vlog­gers

De vlog­gers komen uit het hele land. Felipe en Lucas nemen deel aan de WJD vanuit het bisdom Haar­lem-Am­ster­dam. Femke komt uit het bisdom Gro­nin­gen-Leeu­war­den. Marco uit het bisdom Roermond.

Marco van ’t Klooster

Marco (28) nam al eer­der deel aan een WJD. Hij weet dus wat hij kan ver­wach­ten: de erva­ring dat geloven een feest is. Voor Marco wor­den het waar­schijn­lijk zijn laatste WJD. De volgende keer is hij 30+. Marco heeft een bedrijf in de IT en zal het gehele team tech­nisch onder­steunen.

Felipe van Reeken

Felipe (22) kreeg de kans om als am­bas­sa­deur naar de WJD te gaan vanuit de St. Joseph kerk in Haar­lem. Hij wilde die kans niet laten schieten en ziet uit naar de WJD. Hij wordt en­thou­siast van de vele jon­ge­ren die hij er zal ont­moe­ten. Hij kent de WJD uit verhalen van anderen en verwacht dat het een hele belevenis gaat wor­den.

Lucas Vorstman

Lucas (18) gaat net als Felipe als am­bas­sa­deur van de St. Joseph kerk. Lucas is benieuwd wat de WJD hem kunnen leren over het geloof. Zijn ouders waren in 1991 bij de WJD in Czestochowa (Polen). Lucas is benieuwd of hij in Panama kan ont­dek­ken wat zij in Polen ervaar­den.

Femke van Dijk

Femke (24) twijfelde lang of ze mee zou gaan naar de WJD. De hoge prijs was een drempel. Ook wilde ze in 2019 nog graag naar Afrika, zoals ze al eer­der heeft gedaan, om mee te helpen bij een sociaal missio­nair project. Uit­ein­de­lijk kreeg ze een duwtje in de rug door een finan­ciële mee­val­ler en meldde ze zich aan.

Volgen

Volg de jonge filmers tij­dens de WJD via Katho­liek­le­ven.nl of Jongkatho­liek.nl