Nederlandse Dagen in Israël

Bedevaart november 2018

gepubliceerd: maandag, 11 juni 2018
Nederlandse Dagen in Israël

Iedere zon­dag horen we in de vie­ring in de kerk verhalen uit de Bijbel. Ze spelen zich in en om het Heilig Land af. Het is de erva­ring van iedere pelgrim naar Israël dat deze verhalen meer gaan betekenen, meer kleur krijgen na een bezoek aan al die plaatsen waar deze verhalen zich afspelen. Treedt daarom samen met ons in de voetsporen van Jezus...

We bezoeken onder andere locaties rond het Meer van Galilea, waar Jezus predikte en won­de­ren verrichtte, en de plaats bij de rivier de Jordaan, waar Jezus is gedoopt. Vier samen met ons in de openlucht op de Berg van de Zalig­spre­kingen en loop de Via Dolorosa mee, de weg die Jezus aflegde voor­af­gaand aan zijn kruisi­ging.

Beleef, ervaar, voel en bezoek de hoogte­pun­ten in dit fas­ci­ne­rende land Israël, dat wij kennen uit vele Bijbel­ver­halen. Gaat u mee? Voor de stilte van de woes­tijn en het varen over het Meer van Galilea. Voor de Bijbelse plaatsen Beth­le­hem, Nazareth, Kana, Kafarnaüm en Jeru­za­lem. Of de unieke locaties als Massada en Qumran. Of de Klaagmuur en het Tempel­plein in het oude centrum van Jeru­za­lem. Het staat allemaal op het pro­gram­ma, evenals drijven op de Dode Zee.

Op drie momenten zijn we samen met tussen de 800 à 1000 Neder­lan­ders tij­dens de Neder­landse Dagen: een Eucha­ris­tie op de Berg van de Zalig­spre­kingen, Maria­ves­pers in de Basiliek van de Aan­kon­di­ging in Nazareth, aan de oever van de Jordaan bij Qasr El Yahud, en bij een eucha­ris­tie­vie­ring in Beth­le­hem. Het thema voor de ko­men­de Neder­landse Dagen is shalom, He­breeuws voor ‘vrede’, salam in het Arabisch.

Deel­ne­men?

De reis is van 13-20 no­vem­ber en wordt geor­ga­ni­seerd door de VNB-reis­orga­ni­sa­tie:

De reis­lei­ders zijn: