Priesterstudenten bij "NOS headlines" over kwestie Williamson

gepubliceerd: woensdag, 4 februari 2009
Drie se­mi­na­risten zijn maan­dag 2 februari geïnter­viewd over de kwestie "Williamson", de Lefebvris­tische bis­schop die het bestaan van gas­ka­mers en de Holo­caust ontkende. Hun bijdrage is te zien op

Van tal­loze kanten vanuit de Katho­lie­ke Kerk zijn de verwerpe­lijke uitingen van bis­schop Williamson ten scherpste ver­oor­deeld. De se­mi­na­risten maken in hun bijdrage dui­de­lijk dat het opheffen van de excom­mu­ni­ca­tie geen rehabili­ta­tie betekent, maar een uitgestoken hand is van de paus en een uit­no­di­ging om de een­heid te her­stel­len. De Kerk kan echter de door Williamson over de Holo­caust geuite opvat­tingen beslist niet delen. Het is betreurens­waar­dig dat derge­lijke uitingen oude won­den bij het Joodse volk, bij over­le­ven­den van de Holo­caust en nabe­staan­den van slacht­of­fers open halen.