Kersteditie 2017 SamenKerk is uit

gepubliceerd: donderdag, 14 december 2017

Vanaf komend weekend ligt de nieuwe SamenKerk weer in uw paro­chie­kerk. Uiter­aard ook verkrijg­baar als u met Kerst­mis uw paro­chie­kerk bezoekt. Of lees ’m online op deze web­si­te.

In dit mooie kerst­num­mer onder andere:

Een exclusief inter­view met prins Jaime de Bourbon de Parme, de Neder­landse am­bas­sa­deur bij het Vati­caan. Hij ver­telt over het kerst­feest, paus Fran­cis­cus en over de relatie tussen de Heilige Stoel en Neder­land.

De Kerkengek wilde een strand­wan­de­ling maken nabij Wijk aan Zee maar bleef steken bij de twee kerken daar, gewijd aan Sint Odulphus.

Volgend jaar is de grote bisdom­bede­vaart naar Assisi. Gerard Freeman, bij­zon­der hoog­le­raar Fran­cis­caanse spiri­tua­li­teit, beschrijft hoe hij ooit werd geraakt door de spiri­tua­li­teit van de een­vou­dige heilige, Fran­cis­cus van Assisi.

Verder een mooi kerstinter­view met twee bisdom­pries­ters: De een is al zes­tig jaar pries­ter, de ander net zes maan­den. Wat betekent Kerst­mis voor Jan van de Plas en Anton Goos?

En na­tuur­lijk het woord van de bis­schop!

Lees hem online