Bijzondere start veertigdagentijd in de Kathedraal

gepubliceerd: vrijdag, 24 februari 2017
foto: Wim Koopman
Bijzondere start veertigdagentijd in de Kathedraal

Twee bij­zon­dere vie­rin­gen markeren de start van de veer­tig­da­gen­tijd in de Ka­the­draal.

Aswoens­dag

Op woens­dag 1 maart is de plech­tige Aswoens­dag­vie­ring welke om 19.00 uur begint en waarin Mgr. dr. J. Hendriks zal deze vie­ring celebreren. De Capella Puellarum zal deze vie­ring muzikaal ver­zorgen met werken van Caplet en Andriessen.

Tele­vi­sie­mis

Op zon­dag 5 maart zal voor het eerst na de res­tau­ra­tie van de Ka­the­draal vanuit deze kerk weer een Tele­vi­sie­mis wor­den ver­zorgd. De Ka­the­draal neemt deze taak over van de St. Vitus­kerk in Hilversum. Mgr. dr. J. Hendriks zal ook in deze vie­ring de cele­brant zijn.

Het volle­dige Ka­the­drale Koor zal onder lei­ding van Magistra Cantus Sanne Nieuwen­huij­sen delen zingen uit de Missa Sine Nomine van Hendrik Andriessen, alsmede het Pater Noster van Albert de Klerk en het Greater love has no man van John Ireland.

De vie­ring begint om 10.30 uur en is recht­streeks te volgen op NPO 2.

Geloofs­ge­sprek

Voor­af­gaand aan de eucha­ris­tie­vie­ring heeft Leo Fijen een geloofs­ge­sprek met Mgr. Hendriks over de bete­ke­nis van de veer­tig­da­gen­tijd en vasten. Ook dit geloofs­ge­sprek is recht­streeks op NPO 2 te volgen.