Gespreksavond - Laudato Si

Dinsdagavond 15 september • 19.30 uur • Hoofddorp

gepubliceerd: maandag, 24 augustus 2015

Gespreksavond - Laudato Si - 15 september 2015 - HoofddorpIn zijn nieuwste en­cy­cliek Laudato Si ‘over de zorgen voor het gemeen­schap­pe­lijk huis’, houdt Paus Fran­cis­cus een pleidooi voor meer verant­woor­de­lijk­heid voor de aarde. Scherp bekritiseerd hij het ‘consumptisme’ en roept ons op de aarde ‘ons gemeen­schap­pe­lijk huis’ te be­scher­men.

Op dins­dag­avond 15 sep­tem­ber or­ga­ni­se­ren de pastores Kees van Lent en pater Ronald Putman, in samen­wer­king met de Dienst Caritas, een inlei­ding en gesprek over deze en­cy­cliek. Wat staat er nu precies is? En welke bijdrage kunnen wij vanuit onze kerken leveren voor een beter milieu?

U bent van harte welkom vanaf 19.30 uur op dins­dag­avond 15 sep­tem­ber in het Funda­ment (onder de RK kerk van Hoofd­dorp), Kruis­weg 1071 te Hoofd­dorp.

Gaarne aanmel­den via: caritas@bisdomhaarlem-amster­dam.nl

Details

• Plaats: Het Funda­ment, Kruis­weg 1071 te Hoofd­dorp (de zaal bevindt zich onder de kerk, ingang aan de zij­kant)
  • Datum: dins­dag 15 sep­tem­ber
  • Tijd: 20.00 - 22.00 uur. De koffie staat klaar om 19.30 uur
  • Organi­sa­tie: Dienst Caritas, pastores Kees van Lent en pater Ronald Putman ofm.
  • Aanmel­ding bij: caritas@bisdomhaarlem‐amster­dam.nl
  • Download de uit­no­di­ging