Communicantendag regio Geestmerambacht groot succes

gepubliceerd: woensdag, 10 februari 2010
Ruim 140 kin­de­ren - com­mu­ni­can­ten en hun broertjes en zusjes - waren aanwe­zig bij de Com­mu­ni­can­ten­dag 2010 voor de pa­ro­chies van Bur­ger­brug, Noord-Scharwoude, Schoorl en Warmen­hui­zen. Samen met hun ouders hebben ze in de kerk van Schoorl op zon­dag 7 februari een leuke dag gehad.

De dag begon met een Eucha­ris­tie­vie­ring, waarbij telkens werd uit­ge­legd wat er gebeurde en waarom. Dat deed pastor Siem van Diepen. Na de vie­ring was er koffie en limonade met een krentenbol. Alle 500 gingen schoon op. Daarna kon­den de kin­de­ren allerlei ac­ti­vi­teiten doen: Zoals een kaars versieren. De pastoors Kees Hulse­bosch en Eric van Teijlingen gaven uitleg bij alle kerkspullen en de kle­ding die in de kerk wor­den gebruikt. Bij de bakker aan de over­kant werd ver­teld hoe brood wordt gemaakt. Ook kon­den er visjes gemaakt wor­den voor het visnet. Dit paste bij het verhaal van die ochtend hoe Simon Petrus na de woor­den van Jezus opeens heel veel vis ving in zijn net. De dag werd om 15.00 uur op fees­te­lij­ke wijze af­ge­slo­ten met het zingen van het speciaal ingestu­deerde lied.

Meer foto’s op www.kerkgeestmerambacht.nl