Thema Jongerenprogramma Stille Omgang 2010 bekend

gepubliceerd: donderdag, 19 november 2009
Het thema van het Jon­ge­ren­pro­gramma van de Stille Omgang (SO) 2010 is bekend, name­lijk ‘Where to go?’ Dit thema is afgeleid van de intentie die het Gezel­schap van de Stille Omgang jaar­lijks aan de stille tocht meegeeft. Rondom dit thema kunnen jon­ge­ren weer een pro­gram­ma vol entertain­ment en ver­die­ping ver­wach­ten in de Mozes & Aaronkerk in Amsterdam. De Stille Omgang 2010 vindt plaats op 20 maart 2010 en is bedoeld voor jon­ge­ren van 14 tot 30 jaar.

Pro­gram­ma

Het SO-Jon­ge­ren­pro­gramma is uitgegroeid tot een natio­naal katho­liek jon­ge­ren­eve­ne­ment van formaat, dat elk jaar hon­der­den jon­ge­ren vanuit het hele land naar de hoofd­stad trekt. Op 21 maart 2009 vulde de Mozes & Aaronkerk zich met ruim 400 bezoekers; een record! Het thema voor dit jaar is ‘Where to go?’ Waar gaan wij heen in ons leven? Wat of wie bepaalt de rich­ting die we uit­gaan? Mag God hierin ook een stem hebben? Deze vragen staan centraal op SO’10.

Entertain­ment en momenten van ver­die­ping en be­zin­ning, kortom ge­za­men­lijk het geloof vieren: dat zijn de hoofd-ingrediënten van het SO-Jon­ge­ren­pro­gramma. Zo zal er o.a. een eucha­ris­tie­vie­ring zijn, waarin Mgr. Punt, de bis­schop van Haar­lem, zal voor­gaan. Het hoogte­punt van de avond is het ge­za­men­lijk lopen van de Stille Omgang.

Wanneer?

de Stille Omgang vindt plaats op zater­dag 20 maart 2010, in Am­ster­dam. Voor de 129e maal alweer!

Waar?

Het SO-Jon­ge­ren­pro­gramma vindt plaats in de Mozes & Aaronkerk. De kerk is gelegen aan het Waterlooplein in Amsterdam. Het programma start om 20:00 uur en is rond 2:30 uur afgelopen (sluiting in de Doopsgezinde kerk aan het Singel met koffie/thee).

Meer info

Heb je vragen over het SO-jongerenprogramma? De organisatie helpt je graag verder.
Kijk op www.stille-omgang.nl/jongeren, bel naar 06 2341 0593 of neem contact op met het Jongerenpastoraat van het bisdom Haarlem-Amsterdam, 023 5112 635. (Extra) flyers en posters van het SO-Jongerenprogramma kunnen aangevraagd worden via info@jongbisdomhaarlem.nl
Aanmelding gewenst via aanmelding@stille-omgang.nl

Meer over de SO

Steeds meer jongeren trekken jaarlijks vanuit het hele land naar ‘Mirakelstad’ Amsterdam om daar het eucharistisch wonder van 1345 te herdenken en een krachtig signaal van geloof af te geven, temidden van de grote stad Amsterdam. In gebed lopen zij door de binnenstad en laten zo zien hoezeer God bij ons mensen betrokken is. Voor meer informatie over de Stille Omgang in het algemeen: www.stille-omgang.nl

Tot ziens in Amsterdam op 20 maart!

Het SO-Jon­ge­ren­pro­gramma wordt elk jaar geor­ga­ni­seerd door een en­thou­siaste groep jon­ge­ren, onder verant­woor­de­lijk­heid van het Gezel­schap van de Stille Omgang en met onder­steu­ning van het Jon­ge­ren­pas­to­raat van het bisdom Haar­lem-Am­ster­dam.