Sint Jansprocessie in Laren

gepubliceerd: maandag, 24 juni 2013
Sint Jansprocessie Laren (foto: Oog op Laren)
De over­volle kerk.

Zondag 23 juni vond in Laren het Sint Jans­feest plaats. Ieder jaar weer een heel bij­zon­der gebeuren. Er wor­den prach­tige bogen opgericht, de kerk is schit­te­rend versierd, de pro­ces­sie trekt uit met harmonie, bruidjes, vaandels, pries­ters, veel acolieten, broe­der­schappen, rid­ders van het heilige Graf en nog veel meer, allemaal ter ere van Sint Jan, die zijn naam “De Doper” eer aandeed door af en toe voor wat water te zorgen.

Tijdens de heilige Mis op het kerkhof zong Pearl Josephs­zoon een prach­tig lied. Zij werkte mee aan het jon­ge­ren­pro­gramma waaraan zo’n vijf­tig jon­ge­ren deelnamen. Op het einde van de pro­ces­sie, terug­ge­keerd in de kerk, zong de over­volle basilie het aloude Sint Jans­lied met zijn vele coupletten.

Zie ook