Voormalig hoofd Opus Dei Nederland nieuwe rector O.L.Vrouwekerk A’dam

25 februari 2008

Mgr. dr. G. Schnell
Mgr. dr. G. Schnell, voormalig hoofd van het Opus Dei in Nederland, is door de bisschop van Haarlem benoemd tot rector van de Onze Lieve Vrouwekerk in Amsterdam. Zijn installatie in de kerk is op zondag 2 maart.

De in Madrid geboren Willem Schnell kwam in 1961 als pas afgestudeerde ingenieur naar Nederland. Hij ging in Amsterdam in de scheepsbouw werken. Daar raakte hij betrokken bij de opbouw en het bestuur van het Opus Dei, dat kort daarvoor in ons land was begonnen. In 1989 werd hij priester gewijd. Van 1991 tot eind 2007 was hij regionaal-vicaris van het Opus Dei in Nederland. In 2003 werd hij benoemd tot kapelaan van de paus. Hij draagt daarom de titel monseigneur.

Schnell zal als nieuwe rector worden geïnstalleerd door de deken van Amsterdam, Ambro Bakker. De plechtigheid in de kerk is op zondag 2 maart om 11.15 uur. De Onze Lieve Vrouwekerk aan de Amsterdamse Keizersgracht kwam in 2004 in het nieuws als organisator van de eerste sacramentsprocessie door de Amsterdamse binnenstad sinds de Reformatie.

Het Opus Dei is een personele prelatuur van de Rooms-Katholieke Kerk. Doel van de prelatuur is de verbreiding van de universele oproep tot heiligheid en apostolaat voor de gewone gelovigen.

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: