Trainingsdag Rock Solid katholieke Kerk

7 mei 2008

Op zaterdag 14 juni wordt er een speciale Rock Solid training voor begeleiders in de rooms-katholieke Kerk georganiseerd. Rock Solid is een kant-en-klaar programma voor jongeren van 11-14 jaar. De trainingsdag bestaat voornamelijk uit het ervaren en doen van Rock Solid. Ook mensen die nog niet zeker weten of ze met Rock Solid willen gaan werken, zijn welkom op deze dag. De dag wordt gehouden in Utrecht.

Wat is Rock Solid?

Rock Solid sluit aan bij de leefwereld van tieners en helpt hen te ontdekken dat het christelijk geloof relevant is voor hun dagelijks leven. Het materiaal wordt uitgegeven door Youth for Christ. Het materiaal van Rock Solid is de afgelopen tijd "vertaald" voor gebruik in katholieke parochies. Er zijn al enkele parochies in het bisdom Haarlem die met dit materiaal werken.

Trainingsdag

Om met Rock Solid te kunnen werken is een trainingsdag verplicht. De inhoud, achtergrond en randvoorwaarden van Rock Solid worden toegelicht en u gaat vooral praktisch met het programma aan de gang. De dag duurt van 9.30 uur tot 16.30 uur en wordt gehouden in Utrecht, Broerestraat 12. De training is gratis, wel wordt een bijdrage gevraagd voor de lunch van 5 euro p.p. (of u dient zelf een lunchpakketje mee te nemen). Opgave (lunch wel/niet graag bij opgave vermelden) bij: Linda de Graaf: linda.degraaf@yfc.nl

N.B. Ook als u twijfelt om met Rock Solid te gaan werken in uw parochie of als u überhaupt meer wilt weten over Rock Solid, dan bent u van harte uitgenodigd naar deze dag te komen. Vermeld dit dan bij uw aanmelding. Het beste is als u met een paar begeleiders van uw parochie komt, opdat u de training samen kunt meemaken.

Meer informatie

Voor vragen over Rock Solid kunt u contact opnemen met: het jongerenpastoraat van het bisdom (Mirjam Borst, (023) 511 26 35) of uw dekenale jongerenwerker/-ster (Karin Blaauw – Alkmaar , (072) 571 23 24, Lucien Duijves - Haarlem, (023) 534 23 97, Maurits Klunder –Amsterdam (020) 627 85 44). Bij hen kunt u ook het materiaal van Rock Solid inzien of een proefprogramma aanvragen. Ook Linda de Graaf van Youth for Christ is bereikbaar voor meer informatie, linda.degraaf@yfc.nl

Of vraag via info@jongbisdomhaarlem.nl de algemene flyer van Rock Solid in de katholieke Kerk aan.

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: