Parochiefeest in Heerhugowaard

18 oktober 2008

De parochie van de H.Dionysius in Heerhugowaard vierde afgelopen weekeinde haar parochiefeest. De bisschop was hoofdcelebrant in de plechtige Eucharistieviering op zondag.

De Feestdag van de Heilige Dionysius van Parijs, bisschop en martelaar, wordt in de Kerk wereldwijd gevierd op 9 oktober. Het is in Heerhugowaard een traditie aan het worden, dat men in het betreffende weekeinde het parochie-patroonsfeest viert. Op het programma, dat van 10 tot 12 oktober liep, stond onder meer: Kruisweg in de tuin achter de kerk, een viering rond het Sacrament van Verzoening en op zaterdag een familiedag.

Na de H. Mis op zondag was er koffiedrinken met door parochianen gebakken taarten. Daarna was er een gezellig samenzijn met een hapje en een drankje en een vragenuurtje met de Bisschop.

Bijgaand een fotoreportage van de feestelijkheden die als motto droegen: De Heer is mijn Herder, ik kom niets tekort

Foto's: LD Vergara

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: