WJD promo-en sponsorfietsttocht door bisdom Haarlem

Jongeren fietsen van Enkhuizen naar Haarlem

1 augustus 2007

Zondag 16 september wordt een WJD promo-en sponsorfietstocht georganiseerd in het bisdom Haarlem. Jongeren fietsen van Enkhuizen naar Haarlem en brengen zo de Wereldjongerendagen (WJD), die in juli 2008 in Sydney gehouden worden, op sportieve wijze onder de aandacht. Naast een promotietocht, is deze tocht voor de jongeren ook een sponsortocht om een deel van het benodigde reisbedrag naar Sydney bij elkaar te ‘fietsen’.

Hoe werkt de tocht?

Jongeren kunnen de fietstocht zo zwaar maken als ze zelf willen. Er kan opgestapt worden in verschillende plaatsen. De die-hards vertrekken rond 8 uur uit Enkhuizen. Opstapplaatsen zijn Enkhuizen (80 km), Hoorn (60 km), Heerhugowaard (40 km) en Heiloo (27,5 km) met als aankomst (tegen de avond) Haarlem. Onderweg zal aangesloten worden bij een eucharistieviering in één van de parochies. ’s Avonds zullen de jongeren in Haarlem ontvangen worden op het bisdom.

Meer informatie?

Kijk op www.jongbisdomhaarlem.nl of mail naar info@jongbisdomhaarlem.nl
Als jongeren zich vóór 5 september aanmelden zijn ze verzekerd van catering tijdens de tocht en een mooi WJD t-shirt om aan te trekken tijdens de tocht. Via www.jongbisdomhaarlem.nl is (binnenkort) een sponsorformulier te downloaden.

Wat zijn de Wereldjongerendagen (WJD)?

In 1984 nodigde paus Johannes Paulus II jongeren van over de hele wereld uit naar Rome te komen om het internationale jubileum van de jeugd te vieren. Sinds dat moment keren de Wereldjongerendagen jaarlijks terug. Om de 2 à 3 jaar worden de Wereldjongerendagen internationaal tijdens een groot event gevierd; in de tussenliggende jaren worden deze dagen op diocesaan niveau gehouden. De mondiale ontmoetingen van katholieke jongeren met de paus vinden steeds in een ander gastland plaats en waar mogelijk roulerend per continent. Na Rome, Buenos Aires, Santiago de Compostela, Czestochowa, Denver, Manilla, Parijs, weer Rome, Toronto en Keulen is in 2008 het Australische Sydney aan de beurt. Vanuit Nederland wordt er een landelijke reis met verschillende reisopties naar de WJD georganiseerd. Kijk voor meer informatie op www.wjd.nl

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: