Diocesane vormselviering in Heiloo

18 april 2007

Op 26 mei - de zaterdag vóór Pinksteren - zal in de grote kapel van het heiligdom Onze Lieve Vrouw ter Nood in Heiloo voor de tweede keer een diocesane vormselviering plaatsvinden. Volwassenen en tieners ontvangen tijdens een woord- en gebedsdienst van de bisschoppen Punt en Van Burgsteden het sacrament van het heilig Vormsel. De viering begint om 15.00 uur en zal worden opgeluisterd door de jonge katholieke band ‘The Fruits’.

Praktijk in wereldkerk

Vorig jaar werd voor het eerst een diocesane vormselviering gehouden in de Bavokathedraal in Haarlem. 400 mensen, waarvan 50 vormelingen, woonden deze viering bij. Het is de bedoeling dat in de komende jaren de toediening van het heilig Vormsel in het bisdom Haarlem steeds meer geconcentreerd zal worden in een aantal grotere woord- en gebedsdiensten. Daarmee sluit Haarlem aan bij een praktijk die in grote delen van de wereldkerk reeds tientallen jaren gemeengoed is.

Opgave of meer informatie

Jonge en oude(re) gelovigen uit het hele bisdom Haarlem die het heilig Vormsel willen ontvangen zijn van harte welkom in deze viering. U kunt zich opgeven via de pastor van uw eigen parochie of regio. Voor meer informatie kunt u mailen of bellen met het Jongerenpastoraat: info@jongbisdomhaarlem.nl of (023) 511 26 35.

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: