Alkmaarse parochies fietsen ruim 6.000 euro voor Guinée bij elkaar

10 september 2007

Afgelopen zondag klommen ruim honderd Alkmaarders op hun rijwiel om geld bij elkaar te fietsen voor de opleiding van 88 katechisten in Guinée. De sponsorfietstocht vormde het slotstuk van de actie van de parochies H. Matthias en Laurentius voor dit West-Afrikaanse land.

In totaal leverde de actie € 6.330 op.
De kerkelijke hulporganisatie Missio verdubbelt dit bedrag.

Aan kop van de fietsers ging de Guinese priester Emile Loua. Hij is een paar weken te gast van de parochie en aan het project verbonden. Voordat de fietsers de 25 kilometer lange tocht aanvingen, ging Emile Loua voor in de mis, samen met pastor Jan Bus. Missio-man Werend Griffioen vertelde de kerkgangers aan het einde van de viering, dat de opleiding van catechisten in de derde wereld van groot belang is. Missio steunt dat graag, ‘want daar zijn we juist voor’.

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: