Kinderfeest in Amsterdam-Noord van jarig Kinderwerk Samuel

19 september 2007

Stichting Kinder- en Jeugdwerk Samuel biedt al twintig jaar ondersteuning bij de geloofsopvoeding thuis en in de parochie. Om dit te vieren is er op zaterdag 20 oktober een unieke uitvoering van de musical ‘De Barmhartige Vader’. Uniek omdat de Oostenrijkse musicalgroep Kisi-Kids de musical uitvoert, waarbij zo'n veertig kinderen (v.a. vier jaar) en tieners zijn betrokken. Speciaal voor hun eerste optreden in Nederland zingen ze hun liedjes in het Nederlands en mogen Nederlandse kinderen meespelen in de hoofdrollen. De rode draad door de musical ‘De Barmhartige Vader’ is: ‘Zie, hoe groot de liefde is die de Vader ons schenkt.’

De uitvoering van de musical vindt op 20 oktober plaats in Amsterdam, van 14 tot 16 uur in Theater Het Zonnehuis (Amsterdam Noord).

De toegang is gratis. Wie de voorstelling wil bijwonen, moet wel even reserveren via de site www.stichtingsamuel.nl of telefonisch, dagelijks 10-13 uur: ma/do 013-528 59 81, di/wo/vr 073-657 65 30.

Kinder- en Jeugdwerk Samuel wil dienstbaar zijn in de rooms-katholieke Kerk aan iedereen die de jeugd een warm hart toedraagt. Zij staat jeugdwerkers en ouders bij met advies, toerustingscursussen in de regio, ontmoetingsdagen en een grote hoeveelheid materiaal, waaronder boeken, cd’s, films, werkboeken en zelf ontwikkelde werkjes en projecten.

Twintig jaar geleden zag een aantal leken de grote behoefte aan goed advies en materiaal voor de begeleiding van kinderen, tieners en jongeren in hun groei naar gelovig mens-zijn. De vrijwilligers van ‘Samuel’ bemannen daarvoor de telefonische advieslijn, verzorgen een toerustingscursus of ontmoetingsdag in de regio en zorgen vanuit de boek- en infowinkel in Oisterwijk voor de verzending van allerlei materiaal. Via de onlangs vernieuwde site kan het uitgebreide assortiment bekeken en besteld worden. De site is voortdurend in ontwikkeling om steeds weer, passend bij de tijd, iedereen bij te staan die zich met de geloofsopvoeding van jeugd en jongeren bezighoudt.

Info www.stichtingsamuel.nl

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: