Priesterwijding in Amsterdam

13 juni 2007

Hulpbisschop mgr. J.van Burgsteden SSS zal zaterdag 16 juni zijn confrater diaken Pieter van Wylick SSS tot priester wijden. Pieter van Wylick maakt deel uit van de communiteit van de paters Sacramentijnen in Amsterdam en zal zijn pastoraat uitoefenen in de hoofdstad.

Petrus Johannes Maria van Wylick werd geboren op 14 juni 1965 in het Noord-Limburgse Baarlo onder Venlo. Hij volgde een opleiding tot electrotechnicus en was jarenlang werkzaam op dat gebied.

Zijn filosofische en theologische vorming ontving hij aan het seminarie voor late roepingen Bovendonk in Hoeven. Pieter werd in 2003 door mgr. Punt tot diaken gewijd. Hij liep stage in de parochie het Nieuwe Verbond in Nieuw-West en kreeg vervolgens een benoeming in de parochie van de H. Drie-eenheid in Amsterdam Oud-West.

De neomist is straks een van de vier priesters die samen met hulpbisschop mgr. Van Burgsteden de communiteit van de paters Sacramentijnen aan het Begijnhof vormen.

De pontificale plechtigheid vindt plaats in de kerk van Sint Franciscus (“De Boom”) aan de Admiraal De Ruyterweg en begint om 12.30 uur.

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: