‘Paradiso’ titel Katholieke Jongerendag 2007

5 april 2007

Na het succes van de Katholieke Jongerendagen van de afgelopen 2 jaar, organiseert de Nederlandse Bisschoppenconferentie ook dit jaar een landelijke dag voor de katholieke jongeren van Nederland. Gisteren heeft het Secretariaat van de RK Kerk bekend gemaakt dat de dag op 4 november plaats zal vinden in ’s-Hertogenbosch. Als titel is gekozen voor ‘Paradiso’. Het thema van de dag is samen te vatten als ‘de hemel op aarde’.

De Katholieke Jongerendag (KJD) kan, na twee zeer geslaagde edities in 2005 en 2006, met recht het jaarlijkse hoogtepunt van de ‘jonge’ katholieke Kerk genoemd worden, aldus de organisatie. In een interview met de website katholieknederland.nl bestempelde Kardinaal Simonis eind 2006 de feestelijke KJD van dat jaar als één van de zaken die hem gelukkig stemmen.

Stukje hemel op aarde

Ook dit jaar biedt de KJD een zeer gevarieerd programma op diverse podia en in workshops. De KJD hoopt hiermee jongeren handvatten te bieden om in hun dagelijks leven én in de maatschappij te bouwen aan een stukje hemel op aarde. De Wereldjongerendagen die in 2008 in Sydney plaatsvinden krijgen een prominente plek in het programma.

Brabanthallen

Na de twee edities van de KJD in de Heidehal te Nieuwegein is dit jaar gekozen voor de Brabanthallen in ‘s-Hertogenbosch. Met de gang naar deze evenementenhal wil de organisatie met de dag een meer professionele uitstraling krijgen.

Tienerprogramma

Naast het programma voor jongeren (16 - 30 jr.) biedt de KJD ook een programma voor tieners (12 - 15 jr). Op de website www.jongkatholiek.nl/kjd volgt binnenkort meer informatie over het programma.

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: