Veel kerkmuzikale activiteiten NSGV Haarlem

5 september 2007

De Nederlandse Sint-Gregoriusvereniging in het Bisdom Haarlem heeft voor het komende seizoen weer veel activiteiten op het programma staan. Dirigenten, organisten, koorbesturen en parochiebesturen hebben van dit programma kennis kunnen nemen via de nieuwsbrief die onlangs verspreid is. Daarbij heeft de NSGV Haarlem ook haar nieuwe huisstijl gepresenteerd. In een veelkleurige folder – ontworpen door Maartje Schuurmans – presenteert de bijna 130 jaar oude vereniging zich als een eigentijdse dienstverlenende organisatie die de parochies en haar leden (dat zijn allen – jong en oud – die zich inzetten voor de muziek in de r.-k. liturgische vieringen) scholing, advies en informatie aanbiedt.

Een greep uit het programma:

• Basis- en vervolgcursus kerkelijk orgelspel (Heiloo, start 15 september)
  • Oriëntatiecursus koordirigent (Haarlem, start 27 oktober)
  • Vervolgcursus cantor (Hilversum, start 27 oktober)
  • Twee contact- en studiedagen voor organisten (Amsterdam, 22 september en 21 oktober, respectievelijk in de Oude Kerk en ‘De Duif’)
  • Zingen en Geloven: studieochtend voor kinderkoordirigenten over hun rol in de geloofsoverdracht (Hoofddorp, 22 september)
  • Dekenale Kinderkoorfestivals in Haarlem, Hoorn en Kortenhoef (3, 4 en 10 november)
Wie de nieuwsbrief en de folder niet gehad heeft kan deze aanvragen bij nsgv@bisdomhaarlem.nl of telefonisch: 023-5112686.

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: