Laatste avond cursus huwelijksvoorbereiding

29 maart 2007

Zeven dinsdagavonden lang hebben 10 aanstaande echtparen zich op hun huwelijk voorbereid. Zij waren door verschillende pastores uit diverse parochies uit het bisdom doorverwezen en volgden de cursus in de Nicolaasparochie. Deze wordt door de commissie huwelijksvoorbereiding van de afdeling huwelijk en gezin van het bisdom ontwikkeld.

Foto: www.hoeksteen.org

De laatste avond begon met een gezellige maaltijd. Na de gebruikelijke inleiding en de deelgroep was het tijd voor het afscheid. De officiële certificaten werden uitgereikt en op voorstel van de deelnemers werd een datum voor een reünie gepland.

Tijdens een evaluatieronde bleek dat de cursus door de deelnemers als zeer positief werd ervaren. De duidelijkheid waarmee de onderwerpen waren behandeld alsmede de openheid voor verschillende opvattingen werden genoemd. Ook de drie vieringen die tijdens de cursus werden aangeboden werden als positief beoordeeld. Daarnaast werd aangegeven dat de cursus verdieping van de partnerrelatie, een betere en diepere communicatie en groei in geloofsleven had bewerkt.

Al met al kan teruggekeken worden op een gezellige en zeer geslaagde cursus, zowel voor de deelnemers als voor het organiserende team, die zeker vervolgd zal worden. Voor informatie over toekomstige cursussen en overige activiteiten kunt u terecht op www.hoeksteen.org

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: