Tweede keer jongerencollecte op 17 en 18 november

11 oktober 2007

Dit jaar staat voor de tweede keer een jongerencollecte op het collecteschema van de katholieke parochies. In het weekend van 17 en 18 november wordt in het gehele land gecollecteerd voor de jongeren. Met het opgehaalde geld worden zowel landelijke als diocesane initiatieven voor jongeren ondersteund.

Waarom voor de tweede keer een jongerencollecte?

De katholieke Kerk in Nederland heeft toekomst! Dat is de afgelopen jaren wel gebleken uit het succes van de Wereldjongerendagen in Keulen (2005), acties als Diaconaction en de landelijke Katholieke Jongerendagen. Met deze - en andere nieuwe - initiatieven wil de Kerk in Nederland de vitaliteit van een jonge Kerk zichtbaar maken. investeer daarom in de toekomst van de Kerk door geld te geven voor het katholieke jongerenwerk. Met uw gift zullen gedeeltelijk landelijke projecten (Wereldjongerendagen, Diaconaction, Katholieke Jongerendag, ontwikkeling van materialen) en diocesane projecten voor jongeren ondersteund worden.

Parochiebesturen

Alle parochiebesturen van het bisdom Haarlem hebben informatie over de jongerencollecte ontvangen met de vraag om deze collecte zo goed mogelijk onder de aandacht te brengen van parochianen. Mocht u deze informatie gemist hebben, dan kunt u hieronder gegevens vinden waar u als nog informatie over deze collecte kunt aanvragen.

Voor meer posters en flyers van de jongerencollecte kunt u contact opnemen met (030) 2326900 of info@jongkatholiek.nl

Voor meer informatie over de jongerencollecte algemeen kunt u bellen met het Jongerenpastoraat van het bisdom Haarlem, (023) 5112635 of info@jongkatholiek.nl

Persdienst Bisdom Haarlem / Yvonne Ceelie-Khoesial Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: