Paul Hameleers gehuldigd bij afscheid NSGV-bestuur

5 juli 2007

NSGV Vrijdag 29 juni j.l. heeft het diocesane afdelingsbestuur van de Nederlandse Sint-Gregoriusvereniging in het bisdom Haarlem (NSGV Haarlem) afscheid genomen van Paul Hameleers (86) die bijna 35 jaar deel heeft uitgemaakt van dit bestuur. Tijdens het afscheidsdiner in zijn woonplaats Amsterdam werd hem door de secretaris van het hoofdbestuur, H. Valk, de hoogste onderscheiding van de vereniging aangeboden, de bronzen plaquette met inscriptie.

In zijn speech prees Valk het scheidende bestuurslid voor zijn bijzondere inbreng in de NSGV, zowel op diocesaan als op landelijk niveau, met name op het gebied van de kinderzang. Hij memoreerde ook de vurige pleidooien van Hameleers om de culturele waarde van de kerkmuziek niet uit het oog te verliezen.

Als bijzondere gast was oud-bestuurslid mgr. Jan Valkestijn aanwezig, die in de vorm van een lied op geestige wijze hulde bracht aan zijn vriend Hameleers.

Paul Hameleers is geboren in 1920 in het Limburgse Meerssen. Hij zong van 1951 tot 1974 als tenor in het Nederlands Kamerkoor. Hij was koordirigent in Halfweg/Zwanenburg en Amsterdam. In 1972 trad hij toe tot het bestuur van de NSGV in het bisdom Haarlem. Hij gaf dirigentencursussen en gaf leiding aan enkele koordagen. Bekendheid kreeg hij ook als zangpedagoog: tot op hoge leeftijd heeft hij les gegeven.

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: