Website blauwe zusters Heiloo online

2 februari 2007

De website van de blauwe zusters in Heiloo is deze week online gegaan. Op de site zijn de activiteiten van de zusters voor tieners en jongeren te vinden evenals een uitgebreid forum. Elke maand hebben zij een inloop voor zowel tieners als jongeren in het klooster in Heiloo.

Diocesaan missionair centrum

De blauwe zusters – officieel de zusters van het Mensgeworden Woord – werden op 12 augustus 2006 verwelkomd in het voormalige klooster van de zusters Juliaantjes. Dit klooster werd door het bisdom Haarlem aangekocht. Het is de bedoeling dat het klooster uitgroeit tot een diocesaan missionair centrum, waarbij met name jongeren en gezinnen hun plek kunnen vinden. De zusters, op dit moment drie in aantal, ondersteunen hierbij.

Blauwe Kippen en Totus Tuus Maria

Vandaar dat ze zijn begonnen met een inloop voor tieners elke vierde zaterdag van de maand. Deze tieners hebben zichzelf spontaan de “Blauwe Kippen” genoemd, naar de blauwe zusters en de kippen van zr. Davidica. Elke eerste zondag van de maand is er een inloop voor jongeren, genaamd Totus Tuus Maria. Nogmaals de zusters: “Wij willen een “familie” vormen waar iedereen altijd welkom is, waar elke jongere de liefde en steun voelt van een familie gebaseerd op de liefde van Jezus Christus voor ieder van ons.”

Kijk voor meer info op www.blauwezusters.nl

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: