Priesterstudenten te gast in Haarlem

20 februari 2006

Priesterstudenten uit heel Nederland waren zaterdag te gast in Haarlem en Vogelenzang. In het bisschopshuis werden zij ontvangen door mgr. dr. J.Punt.

Het is een langjarige traditie dat de priesterstudenten van de zeven bisdommen elkaar jaarlijks treffen bij één van de opleidingen. Dit jaar was het Haarlem/Vogelenzang. De studenten bezochten het nieuwe grootseminarie dat gevestigd is in De Tiltenberg, en reisden vervolgens, 65 man sterk, naar Haarlem.

Mgr. Punt benadrukte in zijn welkomstwoord, dat de priester van vandaag missionaris is, ook of juist in de Nederlandse parochie. Van jullie wordt gevraagd dat je op zoek gaat naar dat ene verloren schaap, of in de huidige situatie moeten we misschien zeggen: naar die 99 verloren schapen, aldus de bisschop. Hij leidde de seminaristen rond in het bisschopshuis. In Haarlem bezochten de studenten verder de oude kathedraal, thans protestantse Bavokerk.

Foto's: Bisdom Haarlem

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: