Wederom toerustingscursus kinderwerk door stichting Samuel

25 januari 2006

Binnenkort is er een kans om aan te sluiten bij een Samuel Toerustingcursus in Amsterdam. Een cursus geeft veel praktische informatie en is ook heel leerzaam vanwege de verschillende contacten met mensen uit allerlei parochies uit de regio.

“Soms is dat zondagsevangelie zo moeilijk om aan de kinderen te vertellen! Soms kan ik de aandacht van de kinderen niet vast houden! Soms sta ik er zo alleen voor omdat ik geen medewerking van de pastoor of van andere moeders heb! Soms weet ik echt niets creatiefs meer te bedenken...”

‘Opfriscursus’

Deze en andere vragen die u als kinderwerker bij uw club, kinderwoorddienst en gezinseucharistieviering tegenkomt, komen allemaal aan bod in de Samuel Toerustingcursus. Deze cursus is uw kans om u wat meer in het hoe en waarom van uw kinderwerk te verdiepen en ook verhalen van collega-kinderwerkers uit andere parochies te horen. Dan gaan de kinderwoorddienst, de club en de gezinseucharistieviering daarna veel beter. Ieder van ons heeft regelmatig een soort ‘opfriscursus’ nodig om bij te blijven. Ook in het bedrijfsleven wordt daar aandacht aan besteed. U wilt toch ook met uw jeugdwerk in de kerk bij de tijd blijven?

10 jaar ervaring

Al ruim 10 jaar heeft Samuel ervaring in het geven van toerustingcursussen door het hele land. Regelmatig wordt de cursus aangepast aan de veranderingen in onze maatschappij en de eigentijdse benadering van de jeugd. Samuel komt naar uw regio toe om de cursus te geven.

De cursus bestaat uit 6 avonden die samen één geheel vormen. De eerste helft van de avond vertelt een ervaren kinderwerker m.b.v. een Power-Point presentatie iets over het thema van die avond. De tweede helft van de avond gaat u zelf in groepjes van 6 personen praten over wat er verteld is en hoe u dat toe kunt passen.

Thema’s van de avonden

1.Jeugdwerk in onze kerk? Waarom?
2.Zingen en bidden met kinderen? Maar hoe dan en welke liederen?
3.Een Bijbelverhaal is toch veel te moeilijk?
4.Wat kan ik bij een verhaal laten zien en wat kan het kind ermee doen?
5.Materialen avond: kijken en inkopen doen
6.Bouwstenen voor goed lopend kinderwerk.

1e avond:Dinsdag 7 februari
2e avond:Dinsdag 21 februari
3e avond:Dinsdag 7 maart
4e avond:Dinsdag 21 maart