Gebed om roepingen

30 maart 2006

De 43ste Wereldgebedsdag voor roepingen vindt plaats op 7 mei, de vierde zondag van Pasen, rond het thema: “De Roeping in het mysterie van de Kerk”. Op 30 maart heeft paus Benedictus zijn Boodschap voor deze gebedsdag, gericht aan alle Bisschoppen en alle gelovigen, verspreid, waarvan wij het slotgebed publiceren.

Vader, doe onder christenen talrijke en heilige roepingen opkomen tot het priesterschap, die het geloof levend houden en die de dankbare gedachtenis van uw Zoon Jezus koesteren door middel van de prediking van zijn woord en de bediening van de Sacramenten, waarmee U voortdurend Uw gelovigen vernieuwt.

Geef ons heilige bedienaren van Uw altaar die aandachtige en vurige hoeders van de Eucharistie zijn, het sacrament van de uiterste gave van Christus voor de verlossing van de wereld.

Roep bedienaren van uw barmhartigheid die door middel van het sacrament van de Verzoening, de vreugde van uw vergeving verbreiden. Geef, Vader, dat de Kerk met vreugde de talloze inspiraties van de Geest van uw Zoon onthaalt, en, luisterend naar zijn onderrichting, zich bekommert om de roepingen tot het priesterschap en het Godgewijde leven.

Steun de Bisschoppen, de priesters, de diakens, de Godgewijden en alle in Christus gedoopten, opdat zij trouw hun zending vervullen in dienst van het Evangelie. Dit vragen wij U door Christus onze Heer. Amen.

Maria, Koningin van de Apostelen, bid voor ons!

Uit het Vaticaan, 5 maart 2006

BENEDICTUS PP. XVI

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: