Rector Tiltenberg schrijft studie over
Rechten en plichten van Volk Gods

7 november 2006

Van de hand van mgr. dr. J.Hendriks, kerkjurist en rector van Groot-seminarie Willibrordhuis in Vogelenzang verschijnt vandaag de studie “Volk van God, structuur en inrichting van de Rooms-Katholieke Kerk volgens het Wetboek van Canoniek Recht (cc. 204-746)”.

Aan de orde komen onder meer: rechten en plichten van de gelovigen, leken en clerici; opleiding van priesters (bepalingen t.a.v. seminaries) en permanente diakens, verenigingen, stichtingen en instellingen in de Kerk, taak en plaats van paus, bisschoppen, synodes, Romeinse curie, nuntius, organisatie van het bisdom, de bepalingen t.a.v. parochies en dekenaten evenals religieuzenrecht.

Het boek telt 296 pagina's en is een commentaar op het tweede boek van de Codex Iuris Canonici.

prijs:€ 21,20
te bestellen bij:Uitgeverij Colomba
adres:Rhijngeesterstraatweg 94
2343 BX  Oegstgeest