Neomisten vieren eerste mis in De Tiltenberg

19 juni 2006

Het Hoogfeest van Sacramentsdag - we zouden het bijna vergeten - wordt gevierd op donderdag na Drievuldigheidszondag. In de praktijk viert de Kerk in Nederland het sinds 1967 op de zondag daaraanvolgend.

Maar een kerkelijke instelling als het Grootseminarie Willibrordhuis in Vogelenzang houdt de oorspronkelijke dag in ere. Traditioneel wordt de eucharistie dan gecelebreerd door de nieuwgewijde priesters.

Foto's: Bisdom Haarlem
Klik op de illustratie voor de fotoreportage.

Dus vierde de seminariegemeenschap samen met familieleden van de wijdelingen ’s ochtends plechtig de Eucharistie. Met Iván Alcides Gracia Ferman,Rob Verhaegh, Eusebio Evangelista III Balcueva Aroilla D.S. en Ruben Torres Medroso D.S. (geboren in 1971 in Naga City).

Na de eucharistieviering trok men in processie door het bos, waar een rustaltaar was opgericht.

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: