Concert Mozart in de kathedraal

11 oktober 2006

In de Sint-Bavokathedraal in Haarlem vindt zaterdag 21 oktober een bijzonder concert plaats ter gelegenheid van het 250e geboortejaar van de componist Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791). Het Amadeuskoor - een ad hoc-koor bestaande uit 150 zangers (m/v) uit heel Nederland - voert dan twee werken uit: de Missa brevis in G (ook wel de ‘Pastoralmesse’ genoemd) en het bekende Laudate Dominum. Het concert vormt de afsluiting van de scratchdag ‘Samen Mozart zingen in de kathedraal’, in één dag werden de beide composities door de 150 koorleden ingestudeerd.

Aan het concert wordt medewerking verleend door de solisten Wieke Ubels, Annette Stallinga, Paul Sanders en Johan Lippens. De muzikale begeleiding wordt verzorgd door het orkest ‘Herman Strategier’ en de organist Mark Heerink. Het geheel staat onder leiding van Jos Beijer.

Het concert begint om 16.00 uur en duurt ruim een half uur. De ingang van de kathedraal is aan het Bisschop Bottemanneplein en de toegang is gratis.

soliste Annette Stallinga

concertleider Jos Beijer

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: