Nederlandse bisschoppen blij met coadjutor mgr. Van den Hende

9 september 2006

Foto: Bisdom Breda
Bisschop Muskens en bisschop-coadjutor Van den Hende

“De bisschoppen van Nederland zijn dankbaar en blij met de benoeming van mgr. Van den Hende tot hulpbisschop met recht van opvolging van het bisdom Breda.” Dat hebben de Nederlandse bisschoppen bij monde van kardinaal Simonis, aartsbisschop van Utrecht en voorzitter van de Nederlandse Bisschoppenconferentie laten weten in reactie op de benoeming.

”Wij kennen hem als een bescheiden en sympathieke man die met veel toewijding, loyaliteit en prudentie werkzaam is voor het bisdom Groningen-Leeuwarden. Als vicaris-generaal is hij voor dit bisdom van grote betekenis en hij zal daar node gemist worden. Wij zijn ervan overtuigd dat hij in het bisschopsambt zijn dienstwerk voor de Heer en Zijn Kerk op vruchtbare wijze zal voortzetten. Wij feliciteren het bisdom Breda daarom van harte. Wij zijn er zeker van dat mgr. Muskens zijn opvolger op een broederlijke en hartelijke wijze bij het bisdom zal introduceren en zal voorbereiden op zijn toekomstige rol als bisschop van Breda. Wij willen mgr. Van den Hende ook van harte als medebroeder verwelkomen in het college van de Nederlandse Bisschoppenconferentie. Ongetwijfeld zal zijn expertise op het gebied van het kerkelijk recht voor het gesprek binnen de Conferentie extra steun betekenen.”

Zie ook www.katholieknederland.nl.

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: