Poolse bedevaart naar Heiloo 20 mei 2005

Ook de Poolse Katholieke Missie Amsterdam hield haar Mariabedevaart naar Heiloo. Onder leiding van pater Slawomir Trypuc vierde men de Eucharistie in de grote kerk en trok vervolgens in processie dootr het park. Bijgaand een foto-impressie.

Klik hier voor een fotoreportage.

Op Pinkstermaandag 16 mei vond de jaarlijkse bedevaart plaats van de Poolse parochie in Amsterdam naar het Mariaheiligdom in Heiloo. Aanwezig waren de zielzorgers van de Amsterdamse parochie pater Slawomir Trypuc, van de parochie uit Rotterdam pater Bartlomiej Malys en uit Rijswijk pater Juri Konczenko, en voorts talrijke parochianen. De H. Mis, die om 12.00 begon, werd gevolgd door een processie met de beeltenis van de Moeder Gods van Czestochowa (Zwarte Madonna), die afkomstig is uit de parochiekerk van de H. Pius X in Amsterdam. Tijdens de processie door het park van het heiligdom werden Marialiederen gezongen, en het geheel werd afgesloten met het zingend bidden van de Loretaanse litanie. Daarna volgde de traditionele picknick, met de onvolprezen Poolse worsten, salades, koekjes en andere specialiteiten en drankjes. De muziek werd verzorgd door een kapel van ‘górale’ (bergbewoners) uit Polen, die zonder moeite de aanwezigen aan het dansen kregen. De middag werd besloten met een tombola.

Zie ook: www.pmkamsterdam.nl

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: